Klachtenregeling

Wij streven ernaar om onze patiënten te behandelen volgens de richtlijnen en normen die voor huisartsen in Nederland zijn opgesteld.

Soms komt het toch voor dat er een fout gemaakt is (dokters zijn ook mensen) of dat u het niet eens bent met uw behandeling.

In dat geval beschikken wij over een interne klachtenregeling. U kunt hiervoor contact opnemen met de assistente, zij zal u in contact brengen met de klachtenfuntionaris van onze praktijk.

Allereerst adviseren wij u om uw vragen of klacht met uw eigen arts te bespreken. Hij of zij is uw behandelaar (geweest) en kan samen met u de problemen nogmaals op een rijtje zetten. Een goed gesprek waarin u uw gevoel kan uiten geeft vaak al genoeg duidelijkheid bij zowel u als de dokter.

Indien het resultaat (na gesprek met arts en/of klachtenfuncionaris) onbevredigend voor u is kan u zich ook wenden tot een onafhankelijke klachtencommissie. In Rotterdam kan u zich wenden naar:

Stichting Klachtenregeling Eerstelijnszorg

Alexandriumkantoren A
Schorpioenstraat 278
3067 KW Rotterdam
Tel: 010 – 209 59 34
email adres: info@klachteninfo-ske.nl